djm mobile djm mobile djm mobile djm mobile djm mobile

Hoe kunt u profiteren van de micro-momenten van Google?

150 150 djm mobile

In de marketingwereld staat al enige tijd een nieuwe term bekend: “micro-momenten”. Waar corresponderen ze mee? Hoe kan ik er gebruik van maken? Google heeft onlangs een speciale site over dit onderwerp gelanceerd, om bedrijven te helpen er gebruik van te maken.

Wat zijn micro-momenten?

searchingGuyMobiele gebruikers gebruiken hun smartphones meerdere keren doorheen de dag. Steeds vaker gebruiken ze die om directe oplossingen te zoeken voor eenvoudige problemen die ze tegenkomen.

De <<Micro-momenten>> zijn momenten waarop bedrijven moeten inspelen

Een persoon is in een winkel op zoek naar advies over een product, of hij wilt weten waar de dichtstbijzijnde plaats gelegen is om geld af te halen. Een merk dat dit moment weet te grijpen om de mobinaute te helpen, kan een verkoop genereren.

Er zijn 4 soorten micro-momenten

De « I-Want-to-Know Moments»

Stelt u zich eens voor dat iemand vraagt naar de specificaties van een nieuw product, waarover hij met zijn collega’s heeft gesproken.

Het is dus een situatie waarin iemand op zoek is naar informatie over een product of een dienst, zonder na te denken over het kopen ervan.

De « I-Want-to-Go Moments»mobileMap

U bent in een stad die onbekend is voor u. U besluit om ’s middags te gaan eten. Maar wat zijn nu de aanbevolen plaatsen in de omgeving?

Dit ‘moment’ omvat situaties waarin een persoon op zoek is naar een lokale eetplaats of iets wil kopen in een nabijgelegen restaurant.

De « I-Want-to-Do Moments»

Een potentiële klant knutselt en weet niet wat de beste manier is om een kamer te isoleren. Als u hem een eenvoudige tutorial aanbiedt, kan hij uw website bezoeken.

Tijdens I-Want-to-Do-momenten zoeken mensen hulp om iets te doen of iets nieuws te proberen.

De « I-Want-to-Buy Moments»

U denkt na over de mogelijkheid om een nieuw programma te implementeren om oproepen in uw bedrijf te beheren. Een bedrijf dat erin slaagt om een oplossing aan te bieden die op dat men op een eenvoudige manier uitlegt, kan een verkoopopportuniteit genereren.

Hierbij zijn mensen altijd klaar om een aankoop te doen, enkel hebben ze hulp nodig bij het kiezen van het juiste product/de juiste dienst.

Hoe profiteer je van deze 'momenten'?

  1. Wees aanwezig
    We moeten anticiperen op deze micro-momenten en erin slagen onszelf voor te stellen.
  2. Wees nuttig
    Het doel is om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten die deze micro-momenten genereren.
  3. Wees snel
    Als Google de micro-momenten ziet voorkomen, is dat omdat mobiele gebruikers op zoek gaan naar een zeer snelle oplossing door het raadplegen van hun telefoon. We moeten dus snel kunnen reageren.

Enkele succesvoorbeelden

  • Sephora :

Sephora (Cosmetics Sales) team merkten dat klanten hun telefoon vaak in de winkel gebruikten. Na een lange onderzoek hebben ze ondervonden dat het was om informatie over de producten te krijgen.

Daarom hebben ze een applicatie ontwikkeld waarmee hun klanten alle nodige informatie kunnen verkrijgen via een bepaald bron.

  • Realtor.com

Realtor.com is een Amerikaanse makelaar. Sommige van hun klanten leken in de war, raakten verdwaald in de vele stappen van hun aankoopproces voor onroerende goederen. Ze werden overspoeld met informatie en wisten niet wat ze ermee moesten doen.

Ze creëerden vervolgens een YouTube-videokanaal, waarin advies wordt gegeven voor elke fase van de aankoop van een woning (lening, onderzoek, contracten,…). De video’s waren een groot succes en genereerden veel verkeer naar hun website.

Conclusie

Om de “micro-moments” van Google vast te leggen, moet u eerst het gedrag van de klant begrijpen. Als die eenmaal zijn vastgesteld, moet er een proces op gang worden gebracht om op dat moment de onderliggende behoeften te voorzien.

Tot slot moeten we de juiste boodschap overbrengen en een snelle oplossing voorstellen.

Hebt u een idee omtrent het gebruik van Google’s micro-moments?