djm mobile djm mobile djm mobile djm mobile djm mobile

4 manieren om uw bedrijf een boost te geven met een app!

150 150 djm mobile

Meer dan de helft van de Belgen gebruikt vandaag een smartphone. Met bijna oneindige functionaliteitsmogelijkheden (geolocatie, virtual reality, betaling, klantloyaliteit,…) zijn applicaties een uitstekende manier geworden om de gebruikerservaring van uw klanten te verbeteren.

Maar hoe maak je van de applicatie een verkoopkanaal of hoe laat je je bedrijf ermee groeien? Hier zijn enkele voorbeelden van toepassingen die kunnen helpen, samen met voorbeelden van bedrijven die gebruik hebben gemaakt van deze strategieën.

Geolocatie is een proces waarbij een object of persoon op een kaart wordt geplaatst met behulp van zijn geografische coördinaten. Welke toegevoegde waarde kan dit bieden aan uw klanten?

  • Vind uw bedrijven in de buurt
  • Bereken routes en laat mobiele gebruikers zich terugvinden in de toeristische sectoren
  • Het verkeer van werknemers binnen een bedrijf beheren
  • Vermeld de terugwinningspunten voor pakketten
  • Track pakket levering in real-time

Bedrijfsvoorbeeld:

djm ontwikkelde de Telefleet Mobile applicatie voor Telefleet. De applicatie stelt hun klanten in staat om in real time toegang te krijgen tot hun vlootgegevens. Via de informatie die over de applicatie wordt verspreid, kan het bedrijf het wagenparkbeheer op elk moment optimaliseren vanaf een telefoon of tablet.

mobileMap

Online verkoop wordt steeds populairder. Volgens de ICT-barometer van het Digitaal Agentschap gebruikt 47% van de Walen het internet om online aankopen te doen. Terwijl de mobiele verkoop nog in de kinderschoenen staat, doen veel mobiele gebruikers onderzoek op hun smartphone voordat ze producten kopen.

Een van de belangrijkste voordelen van applicaties is datacollectie. Door een login aan te maken, laat het toe om gegevens van elke specifieke gebruiker op te slaan.

Hoe vaak is hij naar de winkel geweest? Welke aankopen heeft hij gedaan en hoe vaak? Met deze gegevens kunt u uw relaties met uw klanten verbeteren:

  • Beloon uw beste klanten met kortingen,
  • Bied een welkomst promotie aan prospects aan,
  • Reactiveer inactieve klanten,
  • Upselling (het aanbieden van aanvullende producten of diensten aan klanten die al van u gekocht hebben),
  • Cross-selling (het aanbieden van producten/diensten die vergelijkbaar zijn met of een aanvulling vormen op de gedane aankopen)

Tizy Social Deals

djm werkt momenteel aan het Tizy project.

Het principe is eenvoudig: bied vele soorten coupons aan: vrije tijd, restaurants, accommodatie en geef de mogelijkheid om een mening te geven over het bezochte bedrijf!

Generatie Y is dol op nieuwe technologieën. Ze houden van nieuwe ervaringen, hebben altijd hun smartphone bij de hand en willen graag meer tijd om hun hobby’s te beoefenen. Hoe kunnen we inspelen op deze trends en er profijt uit halen? Door hen uiterst eenvoudige toepassingen aan te bieden die hun leven gemakkelijker maken en door de gebruikerservaring centraal te plaatsen!

Veel e-shops maken hier goed gebruik van. Sommige bieden al verkoop via smartphoneapps. Dit heeft dezelfde voordelen als e-commerce:

  • Dankzij de verzamelde gegevens stellen zij gepersonaliseerde aanbevelingen voor aan elke klant; dit is dus een manier van cross-selling,
  • de mogelijkheid om interessante artikelen te markeren om ze later terug te vinden,
  • Internetgebruikers kunnen op zoek gaan naar interessante artikelen,
  • De items zijn ook per categorie beschikbaar in de catalogus.

Waarom een app aanbieden en niet alleen een responsive website? Het is krachtiger dan de responsive website en aangenamer in gebruik (sneller, ergonomischer). Klanten kunnen er dus gebruik van maken tijdens hun vrije tijd (transport, wachtkamers, enz.). En als er interessante producten worden aangeboden, ontstaan verkoopmogelijkheden.

Het gebruik van mobiele toepassingen kan bijzonder doeltreffend zijn op het gebied van toerisme.
Neem bijvoorbeeld een hotel. Er zijn vele mogelijkheden om het beheer via een app te faciliteren:

  • Kamerreserveringen via de applicatie,
  • Routebeschrijving naar het hotel,
  • Voorstel partnerrestaurants & tafelreserveringen,
  • Lijst van bezienswaardigheden rond het hotel (winkelen, uitgaan, cultuur,…)
  • Lijst van wandelroutes of bezoekplaatsen in de omgeving.

Waarom beter een applicatie en geen mobiele website? Zie het volgende voorbeeld. Een buitenlandse toerist hoeft geen verbinding te maken met het internet om toegang te krijgen tot de lijst van bezienswaardigheden.

Ourthe AmbleveVoor Ourthe-Amblève heeft djm een applicatie ontwikkeld die onderdak, restaurants en andere vrijetijdsactiviteiten in de regio aanbiedt. Er zijn ook routes, die gebruikers kunnen volgen en waarop ze kunnen geoloceren.